Have an account?

My Portfolio

Monday, November 23, 2009

Coastal Scents Undercover High Definition Foundation

From the Coastal Scents Newsletter....

Coastal Scents Under Cover High Definition Foundation has arrived after 8 months of testing. A soft focus, flawless, natural finish is needed when under the scrutiny of a camera in HD. Our foundation applies with light weight texture; a very small amount is needed to cover your skin.

Products On Sale

With photography, film and live television using high definition focus, (meaning that the camera and monitor sees everything magnified), HD application has become a part of training for makeup artists in today's industry. The colors need to stay consistent in all types of lighting, what does not work well in HD is sparkle and shine. Reach for matte bronzers, blush and shadows.

HD makeup is now obtainable to everyone, you also can reap the benefits of that HD flawless look, and this is not just for makeup artists. It is important that your skin is prepared prior to application in order to achieve the finish. Practice gentle exfoliation and polishing of the skin; use of a matte primer and non greasy moisturizer; a loose mineral or pressed matte finishing powder. The silicone in HD helps to absorb your skins natural oils and fill in small lines. Sparkles and shiny skin will only attract the eye/camera to the flaws you want to conceal from it.

Greetings from Naples, Florida

Kathy, Steve & the crew at Coastal Scents

www.coastalscents.com


Ingredients: Water, Cyclopentasiloxane, Talc, Propylene Glycol Dicaprylate/Dicaprate, Mica, Butylene Glycol, Dimethicone, Dimethicone Copolycol, Biosaccharide Gum-1, Lauroyl Lysine, Sodium Chloride, Fagus Sylvatica Extract, Hydrolyzed Yeast Protein, Propylene Glycol. Diazolidinyl Urea, Phenoxethanol Methylparaben, Propylparaben

May Contain Mica, Titanium Dioxide, Iron Oxides
Made in P.R.C.




Hmm, looks interesting. A lot of cosmetic lines have been coming up with their own HD line. Coastal Scents has 14 shades, though there arent ay reviews yet since this is a fairly new product.

Its something id want to try, since it is a lot cheaper than most HD foundations. Though im pretty happy with RCMA (for matte finish) or Cinema Secrets (for a dewy finish). I see that this has the ingredient Titanium Dioxide listed! Im quite allergic to the word haha and I always look for it in ingredients list. Most if not all foundations have this ingredient though. But if it contains a large amount of it, this is when you get that Geisha look on photographs haha. I wonder how much this one has.

Looks promising, but you sometimes get what you pay for (its relatively quite cheap compared to other HD foundations) I hope it doesnt dissapoint. Please let me know if any of you have tried it. :)



Bookmark and Share




13 comments:

Becks said...

wow that's certainly interesting......can't wait to see how it pans out in the makeup world

Pop Champagne said...

costal scents seem like a good deal, their eyeshadows are decent priced too... I would like to try them out one day!

Sush said...

Becks, yeah me too! im waiting on the reviews hehehe :)

Pop Champagne, yeah I kinda went a little nuts with their products a few months ago haha. Im pretty happy with rcma so I think i'll just sit and wait for reviews hehe :)

oh and I just noticed. The shades arent asian friendly lol I dont see any yellowish shade haha

Khymm said...

thanks for posting! true, its really cheap compared to other HD foundie brands, the prob is its quite difficult to choose shades online..

Clearly Beautiful Blog said...

I just heard about CS's HD foundations too. Let us know how you like it! Just stumbled across your blog and am loving it so far. :)

http://clearlybeautiful.blogspot.com/

Sush said...

Khymm, yeah I hate choosing shades online. But when I do I usually get two so I can mix them just in case I dont get a match. But they all look like they have pink undertones :/

Clearly beautiful, Thanks sweetie! :) I think im going to wait for the rest of the world to try it before I do hehehe :)

charchar said...

coastal scents are one of the bombs when it comes to make up.

Sush said...

They do come out with a lot of great and affordable makeup :)

~Lisa said...

Great price and sounds quite promising!

Anonymous said...

it is made from china. that's something to consider.

Sush said...

Anonymous, that is true :)

Anonymous said...

are you still going to order it? honestly, i was to order that myself. after i noticed it was from china, im not sure anymore. I dont trust the whole site in general. I think it is from china but disguised to be in florida. i ordered from them before. love their eyeshadow. Just makes me wonder if these products harmful or what is really in it. or if it even matter where it came from? opinions?

Sush said...

It is an interesting product but I personally have a foundation tha works for me (I use rcma). The products are all made from China they just get them and resell them in the States. So its kinda silly to say that Coastal Scents is made in the US hehe. The ingredients are listed though so you can always check and research about the ingredients. But If youre worried about it being safe to use, you should probably just skip buying it :)

........

Fashion & Beauty - Top Blogs Philippines Personal Real Time Analytics